AReklam yardım merkezine hoşgeldiniz.

Yardım merkezinde, yaşadığınız sorunla ilgili dökümanları kategorik olarak inceleyebilir veya arama yapabilirsiniz.

Reklam Sözlük


CPM: (Cost Per Thousand Impressions)
Reklamınızın 1000 kez görüntülenme fiyatıdır, yani online reklamın 1000 defa görüntülenmesi başına ödeme yapılan sistemdir. Örneğin; CPM fiyatı 1$ olan 1.000.000 görüntülenmede toplam maliyet 1.000$’dır. Bu örnekte Toplam Fiyat = (1×1.000.000)/1000 şeklinde hesaplanır.

Tıklanma: (Clicks, Click-Troughs)
Reklamın üstüne basarak başka bir siteye yönlendirilmeye denir. Tıklama oranları yukarda bahsettiğimiz gibi Adserver’lar tarafından ölçülür, takip edilir ve raporlanır.

CPC: (Cost Per Click)
Bir reklamın tıklama başına ödenen tutardır.

Geri dönüşüm: (Conversion & Conversion Rate & Response)
Geri dönüşüm (Conversion & Response) vermiş olduğunuz reklamın size geri dönüşümü manasına gelir. Dönüşüm oranı (Conversion Rate) Kısaca reklamınızın tıklanma oranı.

Reklam Görüntülenmesi: (Ad Impressions)
İki ayrı görüntülenme sayısından genellikle bahsedilir, biri sayfa görüntülenme sayısı diğeri ise reklam görüntülenme sayısıdır. (Ad Impression) reklam görüntülenme sayısıdır.

CTR: (Click Through Ratio)
Reklamın ziyaretçilere gösterilmesi anlamına gelir. Bu sistem tamamen tıklanma ve görüntülenme başı hesaplanır.

Ad-Server: (Reklam sunucusu)
İnternet reklamcılığının, diğer mecralardan en büyük farkı, etkisinin anlık ve sonrasında ölçülebilir olmasıdır. Bu tarz bir ölçümleme için kullanılan sisteme genel olarak Ad-Server denmektedir.

CPL: (Cost Per Lead)
Kayıt/Üyelik başına ücretlendirme modelinde, ücretlendirme kazandırılan her bir yeni üye üzerinden yapılır. Genellikle piyasaya yeni giren firmalarda ve hedef kitlenin çok uygun olduğu web sitelerinde kullanılır.